vecka 23.

2011-04-08 / 08:47:21
Gravid ♥ - Kommentarer 0
Fredag betyder ny vecka, när det gäller graviditeten alltså.

Barnet:
Barnet reagerar på olika sorters ljud som musik och röster. Barnet ligger ofta och suger på sin tumme. Huvudhåret har börjat växa ut och en del barn kan ha riktigt tjockt hår redan som nyfödda. Barnet hickar när det ligger i livmodern, ett nyfött barn hickar också ofta. Nu är det mer kännbart och känns igen som ett rytmiskt dunk.

Tycker det är så häftigt att följa utvecklingen som gäller krabaten i magen!
Kul att håret redan har börjat växa på "den". Jag är övertygad om att vår lill* kommer att ha en pälsmössa på sig när h*n föds. Skulle h*n inte ha något hår skulle jag nästan undra om det står rätt till.. Haha.. Både jag och Totte hade massa hår när vi föddes. Jag fick t.o.m. en rosett i håret...

Igår kväll hade vi mysigaste kvällen på länge! Totte låg med huvudet på magen för att känna/höra pyret. Och h*n va pigg på att ge sig till känna :) Massa sparkar och bökande. Lill*n fick in en ordentlig spark i ansiktet på pappa. Haha. Hur mysigt som helst iallafall. Jag blir så glad när Totte också får känna, jag känner ju "hela tiden".
Låg och stirrade på magen för att se om man kunde se sparkarna utifrån med. Kunde man det då? Jaaa! Såg skitkul ut :) I Bebissparkar

Say what?

Kommentera inlägget här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0